Charla "Electronic Design in the Cloud"

Charlista:
Expositor: Dr. Raúl Camposano, Nimbic Inc., Mountain View, CA
Fecha:
3 Agosto, 2011 - 12:00
Sala:
Auditorio, tercer piso.

Abstract

The “cloud”, i.e. large-scale commodity computing coupled with services purchased over the internet (such as Software as a Service, SaaS), is shifting the computing paradigm once again. The effect of this change goes beyond the mere convenience of web-hosted software and is profound. The main driving forces are cost-effectiveness that comes with very large computing facilities (effective virtualization, load balancing, infrastructure scale, etc.) and the exploitation of massive parallelism. From a user point of view, the cloud gives the illusion of unlimited resources, providing access to unprecedented capacity and speed on a pay-per-use basis. Integrated circuit, package and board design are certainly being affected by this change and will migrate over time from workstations and corporate servers to the cloud. A new generation of design technology, written from the ground up and with parallelism and the cloud in mind, is emerging. This presentation explores these issues using as an example electromagnetic field solving which is a particularly good match for the cloud.

Short bio

El Dr. Raúl Camposano Ph.D es CEO de Nimbic, Inc. desde diciembre de 2010. Antes de unirse a Nimbic, el Dr. Camposano ocupó altos puestos en el área empresarial y académica, en Estados Unidos y Alemania. Hasta el año 2009 fue Presidente y CEO de Xoomsys, un emprendimiento en tecnología de diseño. Entre 1994 y 2007 trabajó en Synopsys, donde fue CTO, Vicepresidente y Gerente General para varias unidades de negocios. Antes de unirse a Synopsys en 1994, el señor Camposano dirigió el Instituto de Tecnología de Diseño en el Centro de Investigación Nacional para Ciencias de la Computación de Alemania (GMD). Entre 1986 y 1991, trabajó en el Centro de Investigación de IBM T.J. Watson. El Dr. Camposano participa activamente en la comunidad de automatización de diseño electrónico siendo miembro del consejo asesor y del directorio de numerosas compañías en el mundo. También fue Profesor Adjunto en la Universidad de Fudan y en la Academia China de Ciencias. El Dr. Camposano fue profesor en el Departamento de Ciencias de la Computación de Paderborn, Alemania. Ha publicado alrededor de 70 publicaciones técnicas y tres libros sobre automatización de diseño electrónico. Es fellow de la IEEE desde 1999. El Dr. Camposano obtuvo su título de Ingeniero Eléctrico en 1978 en la Universidad de Chile y de Doctor en Ciencias de la Computación en la Universidad de Karlsruhe en el año 1981.